Články

Je nám Země malá?

Lidstvo vyrazilo na planetu Mars

Vozítko na úvodním snímku vytvořil malý člen naší velké rodiny učitelů. Je mu 6 let a jeho velký zájem vzbudil Mars. Ne jinak tomu bylo i u našich žáků. Jan Rožek a Jaroslav Šafář z 1.D vytvořili pro spolužáky prezentaci o Marsu, podělte se o její obsah s námi. Nový průzkumný rover Perseverance (česky "vytrvalost") dosedl na povrch Marsu, kde ho s jeho malou přítelkyní helikoptérkou Ingenuity (česky ...

Číst více

Žáci třídy 1.G tvořili výtvarná díla pro Jičín - město pohádky

Nadační fond Jičín – město pohádky u příležitosti 30. ročníku festivalu téhož jména s podtitulem Oslava narozenin aneb čas plyne jako voda vyhlašuje Tvořivou výzvu.

Tvořivá výzva je rozdělena na tři sekce: výtvarnou, animační a hudební. Naši žáci prvního ročníku grafického oboru se do Tvořivé výzvy intenzivně zapojili ve výtvarné sekci, která nese téma „Přání pro Pohádku“. Celkem žáci třídy 1.G vytvořili ...

Číst více

Velikonoční fyzika a matematika

Velikonoce probíhaly v nejrůznějších dějinných událostech v mnohém stejně, ale často i v něčem odlišně.

I letošní Velikonoce byly jiné než obvykle. Jejich podstata však zůstala. Chlapci se věnovali hledání vrbových proutků a pletení pomlázek, děvčata barvila vajíčka a pekla mazance, jidáše a beránky. Velikonoční neděle a pondělí vždy patřily návštěvám, hodování a veselení se, letos však jen v kruhu rodinném. Při velikonoční ...

Číst více

I v zimě myslíme na záchranu lesů

Žáci druhého ročníku grafického oboru tvoří v distanční výuce apelační plakáty s tematikou ochrany lesů.

I když je zima, nesmíme zapomínat na ochranu lesních společenstev. Například zdravotní stav našich jehličnatých lesů je výrazně nejhorší v celé Evropě a během čtyř následujících desetiletí hrozí rozvrat naprosté většině smrkových porostů, tedy až dvěma pětinám všech českých lesů. Podle zprávy Ministerstva zemědělství ...

Číst více

Distanční výuka webových aplikací v 1. ročníku IT

Škola hrou

Distanční výuka, o které jsme si mysleli, že skončí v listopadu, pokračuje. Přináší různé obtíže, jejichž překonání nás ale může posunout dál. V předmětech, kde i normálně výuka probíhá na počítači, můžeme více využít samostatných tvůrčích úkolů, které si žáci mohou zpracovávat vlastním tempem. Žáci prvního ročníku oboru IT – programování a webové aplikace se za půl roku naučili vytvořit responzivní ...

Číst více